Egészség és rehabilitáció

Hátfájás, derékfájás
Inkontinencia, szülés utáni rehabilitáció, szexuális élet javítása
EMS tréning időseknek

A mindennapi feladatok teljesítése csak akkor megy könnyedén, ha az ember testileg és szellemileg jól és egészségesen érzi magát.
Az évek alatt felgyülemlett túlsúly, a hátfájás, az izomgörcsök elveszik az ember kedvét a megerőltető sporttól, ezáltal egy ördögi kör alakul ki, még kevesebb mozgással, még több túlsúllyal és egyre gyakrabban előforduló hát és ízületi fájdalmakkal.
Az orvostudomány és rehabilitáció területén már régóta ismerik és eredményesen használják az elektrostimuláció jótékony hatásait. A speedfitness EMS technológiájával olyanok számára is lehetővé tesszük az izmok koncentrált, ugyanakkor biztonságos fejlesztését, akik nem képesek megerőltető testmozgásba belekezdeni. Minden testrészt az egyénnek megfelelő szinten stimulálhatunk, így rövid időn belül megoldást nyújtunk a hát és deréktáji fájdalmakra, az inkontinenciára, az izomgörcsök problémáira és a testi diszbalansziák kiegyenlítésére.

Hátfájás, derékfájás

Az izomzat jelentősége alábecsült és gyakran csak a sportteljesítménnyel hozzák kapcsolatba, holott sokrétű, életfontosságú feladataik vannak. Az izmok adják a stabilitást, tartást és lehetővé teszik a mozgást, gyorsaságot, erőt, kitartást biztosítanak, teljesítőképességet és a sérülésektől is megóvnak. Alátámasztják az emésztést, a vérkeringést és a légzést is serkentik, aktivizálják az anyagcserét, megadják alakunk formáját és minőségét, valamint felelnek a helyes testtartásért. Az izmok meghatározóak az életminőség és a pszichológiai életkor szempontjából, szabályozzák a testzsírt és a jó közérzetet, hozzásegítenek egy jó test-érzethez és a tökéletes álomalakhoz. Az optimális izom-mennyiség enyhíti a terheket, új lendületet ad, hatással van a vitalitásra és az életminőségre is.
Az egyik leggyakoribb népbetegség a derék és hátfájás oka mögött gyakran az izom-kiegyensúlyozatlanság, valamint a tartó izomzat gyengesége rejtőzik.

Hogyan keletkezik a hátfájás és mi az oka?

A felnőtt lakosság 80 %-a szenved rendszeres derékfájástól, milliónyian krónikus hátfájással küzdenek. A gyógyszeres terápia mind a társadalombiztosításra, mind a betegekre hatalmas terheket ró. De mérhetetlen emberi szenvedés és tönkrement sorsok is rejtőznek a probléma mögött.
A mozgásszerveink nagyszámú izomból állnak, támasztó, tartó és mozgásfunkciókkal. A teljesítőképességük és funkcionalitásuk a kiegyensúlyozott izomstruktúrától függ. Az izomzat minőségének vagy kiegyensúlyozottságának változásai meghatározzák a test statikáját és befolyásolják, illetve korlátozzák az egész működési rendszerünket. A hibás tartás és a hibás terhelés lesz aztán a kiváltója az úgynevezett óvatos, kímélő tartásnak, aminek a mechanizmusa a további károsodásoktól véd. Az évekig tartó panaszok következményeképpen az izomban védőkapcsolatok képződnek, átfogó kiegyensúlyozatlanság és izomvesztés keletkezik. Így alakulnak ki azok a változatos panaszok, amelyek diagnosztikai szempontból nem vezethetőek vissza egyetlen okra.
Az egyetlen esély a panaszok csökkenésére, illetve teljes megszűnésére az ideális izomstruktúra kialakítása! A speedfitness erre a problémára is tökéletes megoldást nyújt: a gerincoszlop menti izmokat célzottan erősíti, a féloldalasan fejlett izomzatot kiegyenlíti, sőt még a hagyományos edzéssel nehezen elérhető tartóizmokat is edzi!
Az így felépített stabil hátizmok erőt, egészséget, állóképességet, vitalitást és jó közérzetet adnak, a legtermészetesebb módon csillapítják és szüntetik meg a hátfájást. A tökéletes izomstruktúra elérése a hatékony válasz a fennálló hát és derékpanaszokra éppúgy, mint a mozgásszervi megbetegedésekre (pl. ízületi panaszok) és a jövőt illetően is csökkentik ezek kialakulásának esélyét. A speedfitness újszerű, izomstabilizáló eljárása gyors eredményt garantál már minimális időráfordítás mellett is!

Inkontinencia, szülés utáni rehabilitáció, szexuális élet javítása

Inkontinencia

A gátizomzat meggyengülése és az ezzel járó kellemetlen vizeletvesztés és szexuális zavarok nem ritka jelenségek. Hazánkban a 45 év feletti nők csaknem fele küzd valamilyen mértékű vizelettartási vagy vizeletürítési zavarokkal. A leggyakrabban előforduló – köhögés, tüsszentés, fizikai aktivitás hatására fellépő – úgynevezett stressz inkontinenciának az egyik oka a gátizmok meggyengülése, ami terhesség, szülés, hormonális változások, gátműtétek és sérülések következtében jöhet létre.
A vizelettartási nehézségek egyik súlyosbító tényezője az elhízás, ezért elsődleges és másodlagos megelőzésként egyaránt ajánlott a testsúlycsökkentés, amennyiben az érintett testtömegindexe magasabb a kívánatosnál.
A jó hír, hogy számos klinikai vizsgálat bizonyítja, a speedfitness tréninggel a már kialakult inkontinencia tünetek rövid idő alatt és hatékonyan kezelhetőek, már másfél hónap után jelentős javulásról vagy teljes gyógyulásról számolnak be az érintettek.
Egész testre ható tréningünkkel diszkréten célozhatja meg titkos problémáját, anélkül, hogy erről külön említést kellene tennie edzőinknek. A speedfitness testsúlycsökkentő hatása is hozzásegíti inkontinenciájának javulásához és hosszú távú gyógyulásához.

Szülés utáni rehabilitáció

A speedfitness edzéseket szülés utáni rehabilitációs célból kifejezetten ajánljuk, mivel a hátizomzat erősítése és a biztonságos fogyás mellett a gátizomzat gyors regenerálódását lehet elérni általa.
Ha szülés után szeretné visszanyerni eredeti alakját a legjobb választás a speedfitness. Természetesen az első hat hétben még nem ajánlott semmilyen sport a kismamának, a fogyókúra pedig szintén tilos a szoptatás alatt, de a hat hét elteltével már tehet azért, hogy újra csinos és fitt legyen.

Néhány érv miért jó kismamáknak a speedfitness:
orvosilag alátámasztott tény, hogy a speedfitness segít a gátizmok regenerálódásában
a legkevesebb idő ráfordítással nyeri vissza hasa eredeti vagy még jobb formáját
rövid idő alatt eltűnnek a 9 hónap alatt felszedett plusz kilók
lelkiismeret-furdalás nélkül ehet a szoptatás alatt
az idő nagyon fontos tényező, heti 2x20 percet még a baba is tud várni az anyukájára
senkihez sem kell igazodni, a személyi edző igazodik a napi rutinhoz
segít a szülés utáni depresszió átvészelésében

Szexuális élet javítása

Sokat hallunk és beszélünk róla, de sajnos csak nagyon kevesen tudják, mi a valóban fontos a szexuális élet terén.
Ezért fontos, hogy a nők többet megtudjanak magukról. Ehhez tartozik a gátizomzat anatómiájának és működésének megismerése, ennek célzott erősítése, a képesség, hogy ezeket az izmokat tudjuk akaratlagosan megfeszíteni és ellazítani.
Amennyiben az izmokat nem rendeltetésüknek megfelelően használjuk, vesztenek erejükből és tömegükből. „Use it or loose it!” A gyenge izomzatot azonban megfelelő tréning, illetve használat során mindig erősíteni lehet. Egy izom szinte soha nem veszti el azt a természetes képességét, hogy erősíteni lehessen.
Arnold Kegel 1948-ban elsők között publikált a pubococcygeus (PC) női izomcsoport jelentőségéről a női szexuális működés kapcsán. Ez a kismedencei izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, méh és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért. A gátizomzat ezen kívül szerepet játszik ezen alhasi szervek optimális működésében. Ha ezek az izmok gyengék vagy a nő tudatosan nem képes megfeszíteni és ellazítani őket, különböző szexuális, vizelési és szülési nehézségek tapasztalhatók.
Sajnos a pubococcygeus izomcsoport sok nő esetében rossz állapotban van, mely a szexuális élet során hiányzó érzékeléshez vezet és ezáltal a hüvelyi orgazmust lehetetlenné teszi.
Egy kiteljesedett, érett, aktív szexualitás nagyban hozzájárul lelki elégedettségünkhöz és egyensúlyunkhoz. A speedfitness azokat az izmokat is fejleszti, amelyek egy intenzív orgazmus megéléséhez szükségesek. A szexuális életben bekövetkező javulás az önbecsülés és magabiztosság erősödését vonja maga után.

EMS tréning időseknek

Well aging: az öregedés csupán annyit jelent, hogy tudatosabban kell fiatalnak lenni!

Azok, akik időben elkezdik az edzést és rendszeresen fejlesztik állóképességüket, fitt, energikus, egészséges időskort tapasztalhatnak meg. Fiziológiai mutatóik, például a szív és érrendszer állapota akár 10-20 évvel is fiatalabb értéket mutatnak, mint nem sportoló kortársaik körében. Az aktív, állóképességi edzésektől idős korban is fiatalos, ruganyos, mozgékony és minden szempontból működőképes test érhető el. A mozgás hatása a kedélyállapotra is szembeszökően pozitív, hiszen fokozza az endorfinból, dopaminból és hasonló agyi hírvivőkből álló „boldogságkoktél” termelődését.
A fiatalos lendülethez, örömre való képességhez, újdonságokra való nyitottsághoz életbevágó szüksége van a szervezetnek a dopaminra. Sajnos a kor előrehaladtával egyre kevesebb termelődik belőle az agyban, ami a lelkesedésre, jókedvre való képesség csökkenését vonja maga után. Ezt persze lehet lecsillapodásnak, bölcsességnek is tekinteni, de sajnos nem minden esetben erről van szó. A hormonok, agyi hírvivő anyagok csökkent termelődése az oka az oly gyakori időskori közönyösségnek, az életuntságnak, a nehézkes mozgásnak és lehangoltságnak.
Mit tehetünk tehát fiatalos mozgékonyságunk és örömképességünk megőrzése érdekében? Stimuláljuk agyunk jutalmazó pályáit! Például edzünk és étkezzünk változatosan ötvenen túl is, keressük az újdonságokat, a kihívásokat, küzdjük le az akadályokat, tudatosan keressük az örömforrásokat! Ezek azok a tényezők, melyek lökést adnak idősebb korban is az örömhormonok termelődésének.

Egy tréning kortól és edzettségi állapottól függetlenül

Mindezt a fiatalos lendületért folytatott törekvést a speedfitnesszel végzett izomépítő edzés teszi teljessé idős korban is. A klinikai tanulmányok a teljesítőképesség felépítése és megőrzése mellett jelentős erőnövekedést észleltek a 70 év feletti résztvevőknél is. Idősebb korban különösen fontos védelmet jelent a stabil izomfűző a belső szerveknek és a mozgásszervrendszer passzív részének (pl. csontok, inak, porcok, szalagok), melyek időskorban veszítenek a rugalmasságukból. 

Erőnlét megőrzése: idősebb korban a test zsírmentes tömege csökken, a zsírszövet nő az izomerő csökkenése mellett. A teljesítőképesség megőrzését a speedfitness izomépítő hatása teszi lehetővé. Az esések megelőzését elsősorban a jól kialakult erőképességgel lehet elérni. 
Csontritkulás megelőzése, megfékezése: az izmok edzésének nagyon jó hatás van a csontritkulásra. és húzóerők növelik a csont keménységét és fémsókkal való telítettségét. Akkor is, ha már diagnosztizálták a problémát, az erősítő edzések megfékezhetik a csontok leépülését. Csak elegendő mozgás esetén épül be a csontokba a táplálkozás során felvett kalcium.
A hormonháztartás pozitív befolyásolása, öregedési folyamat késleltetése: időskorban a hormontermelő mirigyek veszítenek tömegükből, kevesebb hormont termelnek. A speedfitness hatására a hormontermelő mirigyek felélénkülnek, a hormonok szintje emelkedik, ezáltal érjük el az öregedési folyamat lassítását.
Szexuális kedv növekedése: a vizsgálatok alapján mind a nők, mind a férfiak megnövekedett szexuális kedvet éreznek a rendszeres speedfitness edzések hatására, ami a jobb vérkeringésre és a hormonháztartás felélénkülésére vezethető vissza. A gátizomzat erősödése hatására élvezetesebb és intenzívebb élményt jelent a szexualitás mindkét nem számára. 
Visszerek megelőzése: a speedfitness elektrostimulációs tréningje erősíti a kötőszöveteket és megelőzheti a további visszereket.
Sérülések és operációk után: kifejezetten hatékonyan alkalmazható, akát fekvő helyzetben is optimális megoldást nyújt az izmok felépítésére.

forrás: www.speedfitness.hu 

Share