Fitness és sport

Mindannyiunkban él egy kép arról, hogy milyen a tökéletes test. Abban talán egyetért fiatal és idős, férfi és nő, hogy a feszes, szépen formált, egyenes tartású, karcsú és vitalitással teli alak testesíti meg álmaink vágyát. Legtöbbünk azonban soha nem képes kihozni magából a maximumot.

Az időhiány, a lassan mutatkozó eredmények okozta lelkesedésvesztés gyakran legyőzik akaraterőnket és feladjuk életmódváltási, sportolási fogadalmainkat.
A speedfitnesszel nem kell hónapokat várni az első eredményeket!
Az egész testet érő elektromos impulzusok olyan intenzív izom-összehúzódásokat eredményeznek, melyeket akaratlagosan, csupán koncentráció és súlyzók segítségével nehéz lenne kivitelezni.
Mivel nem kell külön-külön minden egyes izomcsoporton a megfelelő számú és intenzitású mozgássort végrehajtani, az edzés időtartama lényegesen lerövidül. 15-20 perc időráfordítással több mint egy másfél-kétórás kőkemény konditermi edzés hatásfokát érheti el és elegendő csupán egy héten kétszer edzeni, hogy ki tudja pihenni izomzata a megterhelést. Az EMS technológia közvetlenül az izmokat stimulálja, az inak és ízületek nem kapnak terhelést, így a sérülés veszélye minimálisra csökkenthető.
Mindegy, hogy amatőr, vagy profi sportoló, ez az edzés garantáltan kihozza önből a maximumot!

Élsport

Gyorsaság fejlesztése

Azoknak az élsportolóknak, akiknek a gyorsaság kiemelt szerepet játszik sportágukban, külöleges gyakorlatokat kell végezniük, hogy folyamatosan a legjobbak között maradjanak. A speedfitness tökéletes támogatást nyújt a dinamikus erő fejlesztéséhez, számos klinikai tanulmány támasztja alá, hogy az EMS tréning a gyors izomrostok fejlődésére hat leginkább. Adjon gázt a speedfitness módszerével még jobb sporteredmények eléréséhez!
Az elméleti háttér
Megkülönböztetjük a gyorsan összehúzódó (fast-twitch) rostokat és a lassan összehúzódó slow-twitch rostokat, illetve ezeknek a keverékeit, az úgynevezett vegyes rostokat. A gyors rostoknak különösen a gyors erőt megkívánó mozdulatoknál és intenzív terhelés esetén van szerepük és igen nehezen, hagyományos edzéssel csak indirekt módon fejleszthetőek Legtöbbször tipikusan gyorserő és maximáliserő fejlesztő módszereket alkalmaznak a gyorsaság növelése érdekében. Azonban a maximáliserő edzés csak az egyszerű mozgásmintáknál hatásos, összetettebb, bonyolult és kifinomult mozgásoknál általában nem ez a helyzet.
Ezt a problémát a Miha Bodytec készülékével bizonyítottan át lehet hidalni. A kölni Deutsche Sportschule tanulmányaiban a mozgás gyorsaságának óriási, akár 30 %-os javulását mérték, ami a klasszikus módszerek esetében megközelítőleg sem volt elérhető. A speedfitness módszer elektromos ingerein keresztül küönösen hatékonyan és közvetlenül lehet hatni a gyorsan összehúzódó izmokra, ami a teljesítményorientált sportolók esetében történő alkalmazását nélkülözhetetlenné teszi.

Erőfejlesztés

Gyors erőnövekedés rövid idő alatt. Mindegy, hogy a maximális erő, vagy az állóképesség növeléséről van szó, a speedfitness személyre szabottan képes a sportolók egyéni céljait elősegíteni.
Milyen hatásokat igazoltak a tanulmányokban?
A speedfitnesszel végzett egész testre ható EMS tréning lehetővé teszi a legfontosabb kondicionális képességek lehető legrövidebb időn belül történő edzését és jelentős javítását, mint azt a kölni Deutsche Sportschule vizsgálatai és a Bayreuthi Egyetem tanulmányai is bizonyítják*.
Az egész testre ható EMS tréning a sportolók számára különösen fontos, a mozgás gyorsaságából és az erőből adódó maximális teljesítményt a testnevelés szakos hallgatók körében 30 %-al növelte, mindössze 4 hetes edzés után!
Mindenekelőtt a hosszú távú hatások voltak meggyőzőek: a mozgás gyorsaságának növekedését még az utolsó edzés után 3 héttel is regisztrálták, ez a versenysportban az edzés irányításának teljesen új perspektíváit teszi lehetővé.
Egyedül az EMS edzéssel, mint edzésformával lehetséges a maximális teljesítménynek a mozgás gyorsasága általi növelése, miközben a tipikus gyorserő és maximáliserő edzésekkel kizárólag az erőkomponenseken keresztül történő növelés érhető el, ami nagyfokú mechanikus terheléssel jár együtt.
Az izomzat összehúzódásának sebessége már 8 edzésegység után átlagosan 22 %-al nőtt. A majdnem valamennyi sportágban fontos hasizomzat esetében a maximális teljesítőképességet mintegy 67 %-al sikerült növelni. A nehezen edzhető mélyizmok robbanékony erejét akár 74 %-al is sikerült növelni. A maximáliserőt 4 kiegészítő EMS edzés után 8-9 %-al sikerült növelni.
A vizsgálati személyek dinamikus maximális ereje akár 17 %-al is megnövekedett a passzív mozgásszerv még nagyobb terhelése nélkül!
Az intenzitás fokát mérő CK (kreatin-kináz) értékek az egész testre ható EMS edzés után több mint 40 %-al voltak magasabbak, mint a hagyományos erősítő edzésnél, ez döntő tényező az izomtömeg növelése szempontjából.
A vizsgált személyek 71 %-ánál javult az állóképességi teljesítmény. Az általánosan érzékelt teljesítőképesség a résztvevők 84 %-ánál nőtt. A statikus erőállóképesség 6 hét edzést követően 34 %-al, a dinamikus erőállóképesség pedig 108 %-al növekedett!

*Boeckh-Behrens/Treu 2002, Boeckh-Behrens/Vatter 2003 Boeckh-Behrens/Walz/Niewöhner 2003., Kreuzer 2006. Kleinöder 2008, Speicher et al 2008.

Zsírégetés, szálkásítás

Alapvetően kétfajta edzésünk van és mindkettő hozzásegít a fogyáshoz, csak más-más úton. A speedfitness erőnléti tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere aktivitás az EMS tréning közben és utána még órákig fennmarad, az alapanyagcsere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló tudatos táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető.
A közhiedelem úgy tartja, hogy a nők az erőnléti edzéstől túl izmosak lesznek. Ez a mítosz azonban nem állja meg a helyét. Az izomtömegek felépüléséért a tesztoszteron a felelős, de a nők a férfiakhoz képest harmadannyi tesztoszteront termelnek, így nem kell tartani attól, hogy túl izmos lesz. A speedfitness segítségével nem lehet testépítő jellegű izomzatot felépíteni, de nagyon szép, szálkás, atletikus alkatot igen!
A tanulmányok becslése szerint minden fél kg izomzat naponta akár további 50 kalóriát éget el szervezetünkben, még akkor is, ha csak ülünk. Ezzel szemben fél kg zsír csak 1-3 kalóriát éget el naponta.
Az izomtömeg képzés minden egészséges és hosszú távú fogyókúra alapja, így ha karcsú és feszes szeretne maradni, trenírozott izmokra van szüksége! Arról nem is beszélve, hogy az izom mégiscsak jobban néz ki, mint a zsír. Ne feledje: a nagyobb izomtömeg, több kalóriát fogyaszt!
A speedfitness EMS készüléke többféle programot tartalmaz, így a fogyási célokat kitűző vendégek többféle program és ezek kombinációjával fokozhatják a hatást. Egyik népszerű edzésfajtánk az úgynevezett kardio/cellulit edzés, mely a nyirokkeringést, az emésztést és a zsíranyagcserét gyorsítja. Dinamikus, aerob gyakorlatok végzésével kiegészítve rendkívül hatásos a fogyási folyamatok beindításában.
Speciális edzéseinket egészséges étrenddel kombinálva már egy hónap után látványos eredmények érhetők el!

forrás: www.speedfitness.hu

Share